Kau Suka, Kau Follow ^_^v

27 December 2010

Segmen : I Love My Blog ^^,


Sejak aku bergiat dalam blogging ni, aku rasa macam dah ketagih. Taktau pulak blogging ni ada kesan sampingan. Lama gile aku tak dapat update blog atas sebab musabab yang memang rasa nak kena babab! Aip, marah betol aku rasa. Nasib baik hari ni dah boleh. Kalau tak, memang aku deactivate blog ni! Eheh, sanggop kah aku? Aku sayang blog ni weyh! Aku kasi ketagihan aku ni langsai dengan buat segmen "I Love My Blog" ni. Aku culik dari rakan2 bloggers. Tapi taktau dari mana sumber asal nya. Haha. Keyh! Jom kenal blog aku dan blog korang juga. Jom try! 
Sejarah nama blog dan kisah di sebalik header dan background blog

 NAMA BLOG
Nama blog ni The Happy Freak. Aku guna nama ni sempena diri aku sendiri yang sememangnya ter-amat-sangat happy! Ada jugak panggil aku budak hyper. (Sampai hati korang panggil aku camtu.huk3) Tiba2 je aku berperasaan nak buat blog semula after dah banyak kali try buat tapi tak jadi. So, nama ni pon muncul masa aku tengash so syok ber-FB. And finally, aku cuba try test guna nama ni, macam best! So, terlekat la sampai sekarang..

HEADER
Header.. Macam mana aku boleh buat header ni eh? Oh ha dah ingat! Aku memang suka sangat dengan quote2 yang menarik lagi da bo0m! Banyak jugak koleksi quote yang aku simpan. Dari mana2 ntah aku amek tapi if quote tu bagi semangat kat aku, ada kaitan dengan dunia aku and bunyi nya macam sedap, aku grab teros tanpa pike panjang. So, jadi la header aku tuu.. gabungan mantap antara quote2 yang aku sukaa ^^,

BACKGROUND
Pasal background ni, memang banyak kali aku tukar. Aku memang cepat bosan. Mana yang aku rasa cantik and comel, aku tukar la. Ehee.. Sekarang, aku tetap pada yang satu la kan. Dah baik dah..setiaa..haha. Aku pakai background dari www.thecutestblogontheblock.blogspot.com. Kalau korang nak try, sile kan usha..

Berapa kali anda update blog
Huih. Part ni memang aku pantang. Haha. Kalau boleh, sehari mesti wajib buat satu entry. Tu paling minima laa. Paling banyak pon 3 kot. Tapi kalau tengah banyak gile babun aku punya idea, memang aku boleh buat banyak2 =P

Sebab utama anda buat blog
Sebab utama, aku nak cuba apa yang ramai member aku cuba. And after dah bergiat tak berapa nak aktif lagi dalam blogging, aku ada sebab lain. Which are nak tambah ramai lagi kawan2! And nak kongsi apa saja cerita yang aku nak share. Aku memang suka story moli ni ^_^v

5 pekara mengenai blog anda yang patut di ketahui.
 1. Blog umur dye baru setahun jagong. Berhingus lagi ha! adela dalam 12 hari..
2. Aku suka buat nota dinding. Tapi tak semua laa.. mane yang aku nak letak, aku letak ^^,
3. Sememangnya blog ni tak ada lagu. Penah terpike nak letak. Tapi pike balek, takot orang off aku punye blog if diorang sendiri tengah layan lagu di mp3 mereka. Sebab tu aku tak letak.hee.
4. Blog ni punye sidebar ada kat bawahhh sekali. Dah bukan sidebar, jadi downbar lah pulak
5. Baruuu je ada 10 followers. Akan ku tunggu nombor itu meningkat! haha. Yang pasti, sapa follow aku, memang aku akan follow mereka balek. Tambah kawan itu menyeronokkan!

5 entry terbaik di blog anda yang patut di baca
 Belom ada entry yang aku betol2 puas hati. And entry aku pon baru brape bijik jee..hehe

  3 pekara yang tak dapat di lupakan sepanjang berblogging
Yang paling aku takkan lupa, blog aku buat hal. Dye tak kasi aku buat post. Crioz bengang! hope tak jadi lagi lah..

10 blog kegemaran anda
Semestinye 10 followers aku ;) 

 5 tips yang anda nak kongsi kan dalam berblogging ini
Kena bagi jugak kee?? hehe. Aku pon baru je blaja buat blog kan. So, baek korang yang bagi aku tips. TQ! hee..
 
sejauh mana anda sayang blog anda
Teramat sayang! =) kalau tak, takde nye aku sanggop ngadap blog ni berjam2 sampai bermata-4 . Ni pon tengah tunggu nak bermata 6 ni.aih~

 3 sebab kenapa perlu datang/berkungjung ke blog anda
1. Aku nak mintak korang support aku untuk teros ber-blogging yang kadang2 aku rasa macam dah putus asa sebab jelez tengok blogger yang ramai followers.haha. Weyh, aku kuat! Mane boleh cepat mengalah..
2. Sebab korang kena drop something like komen or ape2 saje untuk ajar aku supaya lebih terer ber-blogging.
3. Blog aku gila se-gilaa tuannyaa!.hahaha. 
To korang2 yang agak2 nak buat segmen ni, sile lah! boleh korang kenal blog korang lebih dalam and sambil2 biar orang lain kenal blog korang ^_^v


1 comments:

farhan said...

salam ,saya dah follow blog awk,nanti follow balik ye..haha