Kau Suka, Kau Follow ^_^v

07 April 2011

Lempengku Bulat

Assalamualaikum! :)

Harini aku nak ajar cara masak lempeng. SANGAT MUDAH. Serios tak tipu. Aku dah buat dah tadi. Aku buat cmni ;

1. Ambil 2 sudu tepung masuk dalam mangkuk (ni nak buat cket je)
2. Letak susu F&N atau susu cecair yang nak buat air teh susu tu. Letak cket buat perasa je
3. Tambah air sampai agak2 cair.
4. Gaul gaul dan gaul sambil ber-gelek macam Inul. 
5. Panaskan kuali yang dah letak minyak cket. Aku guna saiz api paling kecikk sekali yang aku boleh buat.
6. Pastu, aku pon masak la lempeng....

Dah siap! 


aaaa...tapikan..kenapa bentuk dye macam ni??



Bukan ke sepatutnya macam ni??





Aku failed rupanyaa~ Serios SUSAH GILA buat lempeng..... =_=''

2 comments:

KhairulAzman said...

bijok bentuk lempeng 2 eka

iekasub said...

man: nak buat macam mana. terlebih terer.haha